Reklamacja

Większość z nas wie czym jest reklamacja, mamy z nią do czynienia, gdy towar jest wadliwy, niezgodny z opisem lub mamy do niego jakieś inne uzasadnione zastrzeżenia. Reklamacja jest pismem w którym odbiorca określa swoje uwagi oraz wysuwa żądania wobec dostawcy. W reklamacji odbiorca może:

– zwrócić wadliwy towar
– zażądać obniżenia ceny lub naprawy ( nieodpłatnie ) danego towaru
– rozwiązać transakcje kupna sprzedaży
– zażądać zwrotu pieniędzy lub dopłacić i wziąć lepszy towar
Jak wygląda reklamacja w praktyce? Odbiorca po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu uszkodzenia plomb, śladów włamania lub innych śladów użytkowania sporządza komisyjnie protokół szkody i zgłasza np. kradzież policji. Protokół szkody jak i protokół policji stanowią podstawę do wniesienia reklamacji. Gdy dostawca otrzyma reklamacje przyjmuje ją lub odrzuca. W przypadku, gdy szkoda nie powstała z winy dostawcy reklamacja może być kierowana do przewoźnika ( osoby, która wiozła towar do miejsca przeznaczenia ) lub do zakładu ubezpieczeń w przypadku kradzieży. Odpowiedź na reklamacje jest ustosunkowaniem się dostawcy na stawiane mu przez odbiorcę zarzuty. Reklamacja jest jednym z elementów sprzedaży, która zabezpiecza konsumenta w razie, gdy otrzyma wadliwy lub niewłaściwy towar.

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

aurora borealepogrzeby warszawakarnisze elektryczne warszawachemia gospodarczapapier do sublimacjibusy do niemiec rzeszówcalcium caseinate adblu dermatolog wilanówusługi pogrzebowe warszawa praca dla kierowcy praca dla kierowcy stelvio oponytransport do Francji Gril na ogniskoCrocsbibiaparat biorezonansowykomputer dla graczachip tuning ivecoadblue obd emulatorKatalog firmdieta pudełkowa warszawaapartamenty hiszpaniaklinika urody warszawa