Większość z nas wie czym jest reklamacja, mamy z nią do czynienia, gdy towar jest wadliwy, niezgodny z opisem lub mamy do niego jakieś inne uzasadnione zastrzeżenia. Reklamacja jest pismem w którym odbiorca określa swoje uwagi oraz wysuwa żądania wobec dostawcy. W reklamacji odbiorca może: – zwrócić wadliwy towar – zażądać obniżenia ceny lub naprawy ( nieodpłatnie ) danego towaru – rozwiązać transakcje kupna sprzedaży – zażądać zwrotu pieniędzy lub dopłacić i wziąć lepszy towar Jak wygląda reklamacja w praktyce? Odbiorca po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu uszkodzenia plomb, śladów włamania lub innych śladów użytkowania sporządza komisyjnie protokół szkody i zgłasza np. kradzież policji. Protokół szkody jak i protokół policji stanowią podstawę do wniesienia reklamacji. Gdy dostawca otrzyma reklamacje przyjmuje ją lub odrzuca. W przypadku, gdy szkoda nie powstała z winy dostawcy reklamacja może być kierowana do przewoźnika ( osoby, która wiozła towar do miejsca przeznaczenia ) lub do zakładu ubezpieczeń w przypadku kradzieży. Odpowiedź na reklamacje jest ustosunkowaniem się dostawcy na stawiane mu przez odbiorcę zarzuty. Reklamacja jest jednym z elementów sprzedaży, która zabezpiecza konsumenta w razie, gdy otrzyma wadliwy lub niewłaściwy towar. |